Jak na zdravý hamburger

Hamburger je oblíbenou pochoutkou, která ovšem nepatří mezi zdravá jídla. Nejčastěji hamburger kupujeme ve fastfoodech, který je z nekvalitních potravin, smaženým na přepáleném oleji a je plný tuků a sacharidů (nezdravých tuků a rychlých sacharidů konkrétně). Hamburger si však můžeme připravit doma z domácích, kvalitních surovin a získáme tak nejen skvělé a oblíbené jídlo, ale rovněž jídlo nabité živinami, minerály a dokonce vitamíny. A jak si takový zdravý hamburger připravit? V dnešním článku se dozvíte jednoduchý recept za pár minut hotový.

Recept na zdravý hamburger

Je důležité si uvědomit složení klasického nezdravého hamburgeru a jak tyto nezdravé suroviny nahradit zdravými variantami. Klasický burger je nejčastěji složen z housky z bílého pečiva, mletého masa, sýru, tatarské omáčky a pár koleček zeleniny. Všechny tyto suroviny se dají zdravě nahradit.

Na zdravý hamburger si připravte:

  • celozrnnou housku
  • hovězí mleté maso s 10 % tuku
  • kvalitní sýr s 20 % obsahem tuku
  • ledový salát
  • okurku
  • rajče
  • lžičku hořčice
  • lžičku olivového oleje
  • sůl, pepř, bylinky

Postup přípravy:

Nejprve si připravíme hovězí maso, které osolíme, opepříme a přidáme nasekané bylinky (bazalku, rozmarýn, mátu – dle libosti). Na pánev si dáme lžičku olivového oleje, na kterém osmažíme připravený karbanátek z masa. Mezitím si dáme do mikrovlnné trouby ohřát celozrnnou housku, kterou potřeme lžičkou hořčice, přidáme hovězí karbanátek, na který položíme sýr a zeleninu. Hamburger máte za 10 minut hotový a je složen pouze ze zdravých surovin.

Tento hamburger je navíc nabitý živinami – obsahuje zdravé komplexní sacharidy (celozrnná houska), kvalitní bílkoviny (hovězí mleté maso a sýr) a také zdravé tuky (olivový olej a hovězí maso). Jako přílohu si můžete upéct v troubě bramborové hranolky, batátové hranolky nebo zvolit celerové či mrkvové hranolky, které budou mít oproti bramborám a batátům nižší obsah sacharidů.

Pokud máte nižší příjem sacharidů, místo celozrnné housky můžete zvolit domácí housky složené pouze z vajec, cottage sýru, tvarohu a proteinu bez příchutě k zahuštění.

 

Každé nezdravé jídlo můžete nahradit zdravou (zdravější) formou, proto hledejte inspirace a možnosti, jak svá oblíbená jídla “přetransformovat” do zdravých fitness pokrmů.

 

 

SDÍLENÍ

OKOMENTOVAT

Vložte prosím Váš komentář
Zde prosím vložte Vaše jméno