To je ta moderní doba. Každý zavádí samé novinky, praktické služby a firmy a podnikatelé vycházejí vstříc svým klientům. Ve většině případů jde o výhody a prospěšnou službu…Pokud se o to nepokusí také České dráhy. Nedávno jsme Vám zde psali o naší cestě vlakem s kočárkem do Prahy a zpět. Dnes to bude o tom, jak se díky modernizaci služby Českých drah nedostanu bez komplikací domů dříve vlakem.

Taťka jezdí často do Prahy vlakem. Jednak můžu celou hodinu tam i hodinu zpět pracovat na počítači, ale hlavně ušetřím peníze na naftu do auta, na poplatcích za parkování a hlavně čas při popojíždění autem v centru Prahy. Je samozřejmé, že jsem si z tohoto důvodu pořídil slevovou IN kartu a lístky nakupuji vždy večer před jízdou, a to v klidu domova na počítači přes a s online platbou. České dráhy totiž konečně mají vcelku ucházející eshop na jízdenky. Jiný by tomu říkal objednávkový systém, ale tak proč ne.

Stejně jako pokaždé jsem si tedy večer sedl k počítači, přihlásil se k účtu na E-shopu Českých drah, najel si na “Poslední nákupy”, vybral trasu a jízdenku jako vždy, odeslal do košíku, zaplatil kartou, včetně SMS kontroly na mobilní telefon, obdržel jsem i SMS, kde mi České dráhy potvrdily nákup a šel jsem spát.

České dráhy poučují a diktují

Ráno už klasika, vstát, koupelna, obléknout, vzít věci na cestu, rozloučit se a vyrážím směr nádraží. V kapse mám IN kartu s platnou jízdenkou, takže už nic neřeším. České dráhy ale právě od 15. září 2017 zavedly převratnou novinku, kdy můžete jízdenky vrátit až 15 minut před odjezdem Vašeho vlaku. To zní fajn, ale ne pro mne. Kvůli tomu totiž musíte jet přesně tím vlakem, na který jste si zakoupili jízdenku směrem tam i směrem zpět. To tedy znamená, že když jedete do Prahy vlakem na schůzku, která odpadne, tak se nemůžete na zakoupenou jízdenku vrátit vlakem, který jede dříve, než jede vlak podle Vámi zakoupené jízdenky. Je to z toho důvodu, aby pak lidé nezneužívali storna jízdenek a nevraceli je tak.

Podle doporučení Českých drah ale není problém jízdenku stornovat a zakoupit si novou, na dřívější vlak. Äno, stornujete něco, co už máte, abyste dostali zpět to samé, ale s jiným časem – dřívějšího odjezdu. Přesně tak, pokud totiž pojedete pozdějším spojem, nic se neděje.

Logika a České dráhy – to nejde dohromady

Už jen trocha uvažování stačí k tomu, aby České dráhy pochopily absurdnost nového nařízení protože:

  • Pokud si koupíte lístek přes e-shop, tak ho také na e-shopu musíte stornovat.
  • Pokud jste už na nádraží před jízdou, asi nebude moc pohodlné řešit vše na displeji mobilu, obzvláště pokud nemáte uloženy přihlašovací údaje. Stejně tak platba kartou s doručením ověřovací SMS.
  • Vám budou ČD nejspíš znovu účtovat platbu za lístek a tu původní navrátí v následujících dnech. Peníze z navrácené jízdenky lze převádět do platební peněženky (pokud jí máte aktivní). Z té potom platíte za nový lístek.

České dráhy sice na svém Facebooku doporučují, ať si koupíte lístek na úplně první vlak a pak kdykoliv v následujícím spoji. Co ale, když pak chcete doopravdy využít storno, protože si večer koupíte lístek na druhý den na první vlak, ale ráno dostanete zprávu, že schůzka byla zrušena nebo onemocníte?

Jak mohou České dráhy jednoduše vyřešit tuto “pokrokovou službu”?

Úplně jednoduše. Stačí jen do formuláře při objednávce vložit zaškrtávací okénko se souhlasem, že se cestující vzdává využití storna jízdenky.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kupte si reklamu pod tímto článkem jen za 69 Kč

OKOMENTOVAT

Vložte prosím Váš komentář
Zde prosím vložte Vaše jméno

Kontrolní výpočet *