V posledních dvou letech je to na Internetu samý mladý youtuber, který se snaží urvat si svých 10 minut slávy. To se ale podaří jen minimálnímu procentu z nich a to jen díky zajímavému cílení a opravdové dřině (nemluvě o rozpočtu, který je na to potřeba). Jak to vidí taťka?

Youtuber a jeho výdělky aneb jak to funguje

Youtuber je osoba, která na internetovém serveru YouTube nahrává videa, ale také dlouhodobě sleduje nahrávky ostatních. Pro významné youtubery s mnoha fanoušky je tato platforma díky příjmům z reklamy i živností. Základem výdělků každého youtubera je příjem ze zobrazované reklamy, která se ukáže v prostřihu videa. Něco jako reklamní blok v televizi během filmu. Další příjmy pak následují z odměn za recenze produktů, propagaci výrobků/služeb ve videu atd. To ale až v případě opravdu úspěšné produkce, když už má youtuber dostatek odběratelů a opravdu zajímavý obsah. Samozřejmostí je pak vhodná cílová skupina pro inzerenty.

Příjmy z Youtube nejsou nijak vysoké. Hlavně na začátku jsou to korunové položky. Dá se očekávat kolem 1,- Kč až 3,- Kč za každých 100 shlédnutí. To je statistický propočet počtu zobrazených videí a kliknutí na reklamy ve videu. Základem k natáčení videa je kvalitní kamera a mikrofon. Takové zařízení se dá pořídit od několika tisíc korun. Samozřejmě se dá točit i na mobil. Kvalita videa a zvuku je pak ale nižší.

Od 6.4.2017 nemohou kanály (uživatelské profily) s méně než 10 000 zhlédnutími u svých videí zobrazovat reklamy. Tím pádem se dost podstatně oddálí možnostDalší informace o nejnovějších změnách Partnerského programu YouTube najdete na anglickém blogu YouTube Creator Blog.

Youtuber – základní rozdělení těchto online tvorů

Ano, i youtubeři se dají rozdělit do skupin. Sepsal jsem jen seznam těch nejčastějších z nich a doplnil způsob a styl jejich práce.

Herní videa – záznamy z hraní online / PC / Playstation / XBOX her

Jedna z nejčastějších aktivit, jak si může youtuber spustit vlastní profil a sbírat své fanoušky / odběratele. Využije tak své předchozí zkušenosti z hraní her. Zejména tehdy, když se bude věnovat zajímavým a oblíbeným hrám. U dětí je to třeba Minecraft nebo strategické hry.

Make-up, účesy, móda a oblékání

Hlavně dívky rády využívají instruktážní videa jak a co si oblékat, jaké používat šminky atd. Právě v tomto oboru pak získá youtuber nabídky přímo od kosmetických společností, které jim k otestování zasílají své produkty.

Kontroverzní témata

Zdárnou ukázkou takového profilu je sebestředný a rádoby úspěšný “Mike je pán”. Nedostudovaný mladík, který se snaží zesměšňovat práci ostatních, uráží a veřejně lže do svých videí. Na něj se pak samozřejmě nabalili další podobní jedinci a cílenou kampaní pak prodávají pojištění na pokuty, které vlastně není pojištění a v podstatě funguje jen na principu průtahů a slovíčkaření, prodávají předražené oblečení z Číny, kam za pár korun natisknou text atd. Je škoda, že se toho některé děti chytnou a vidí v něm osobnost a někoho, kdo něco dokázal a něco umí. Skutečnost je bohužel jiná a takový špatný vzor může silně narušit výchovu děti a respektu vůči ostatním. O nevýhodné “spolupráci” s tímto youtuberem se přesvědčilo už několik společností. Jeho původní jmého je Oganesjan a někteří jej poznáte z videodokumentu ohledně podvodných taktik některých finančních prodejců společnosti OVB.

Střihač humorných videí z cizí produkce

Svá youtube videa sestříhá z jiných videí, které si stáhne z Internetu nebo přímo YouTube. Tématem jsou většinou zábavná videa, karamboly a vystoupení z reality show typu X-faktor a pod.

Kopírování témat a obsahu od jiných youtuberů

Ne každý z nich má nadání, schopnost zaujmout nebo dostatečné verbální dovednosti. Pro ten zbytek je tu funkce Ctrl+C / Ctrl+V. Kdo používá počítač tak ví, že je to zkratka pro kopírování a vložení. Spousta youtuberů se totiž jen navzájem kopíruje, a nejčastěji k tomu dochází kopírováním obsahu kanálu zahraničních youtuberů. Výsledkem v originále celkem úspěšných videí je pak lacině natočené video, kam “ti zkušenější” doplní videoefekty.

Jackass youtubeři

V počátcích nového tisíciletí, tedy přesněji v roce 2002 vydala skupinka šílenců svůj film, kde provozují různé šílené a často nebezpečné kousky. Většinou to končilo pořádným karambolem a modřinou. Tedy v tom lepším případě. Došlo i na ošetření lékařem, zlomené ruce atd. Většinou teenageři a děti se pak snažili napodobovat videa. Skákali do křoví, jezdili z kopečka v nákupním košíku atd.

Pokud se tedy i vaše dítě hodlá zapojit do těchto aktivit, je potřeba jej upozornit na případný neúspěch. Nemyslím tím odrazování od aktivity, ale upozornění na veškerá možná rizika, negativní komentáře a reakce zejména v jejich okolí, od spolužáků atd. Každopádně si s ním ale nejdříve proberte zaměření a téma jeho videí. Pokud mu totiž dáte pádné argumenty a rady, předejdete tak možným nepříjemnostem.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kupte si reklamu pod tímto článkem jen za 99 Kč

OKOMENTOVAT

Vložte prosím Váš komentář
Zde prosím vložte Vaše jméno

Kontrolní výpočet *